Polskie produkty kosmetyczne

Polskie produkty kosmetyczne – co kryje się pod tą nazwą? Czy polskie kosmetyki są lepsze od zagranicznych produktów? Dlaczego warto kupować polskie kosmetyki i dlaczego akurat kosmetyki BIONIGREE? W poniższym artykule z pewnością znajdziesz odpowiedź na te i kilka innych pytań. Zapraszamy do lektury!

Polskie kosmetyki

“Polskie produkty kosmetyczne” to wciąż mała, ale szybko zdobywająca nowych zwolenników kategoria kosmetyków. Globalizacja, a przez to szybszy obieg i większa dostępność produktów nawet z najodleglejszych krańców świata (np. dla Australijczyków polskie produkty kosmetyczne są dosłownie z drugiego końca Ziemi) powodują, że zróżnicowane pod wieloma względami polskie produkty pielęgnacyjne, zyskują coraz większą popularność.

“Polskie kosmetyki” mogą być pojmowane różnie, w zależności od kontekstu w jakim o nich mówimy. Polskość kosmetyków determinuje zatem m.in.:

  • miejsce produkcji
  • siedziba producenta
  • udział polskiego kapitału w podmiocie produkującym kosmetyk
  • udział składników finalnego produktu pochodzących od polskich dostawców/producentów
  • udział składników końcowego produktu produkowanych w Polsce

Kosmetyki polskie a kosmetyki zagraniczne

Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, 54% Polaków świadomie wybiera kosmetyki pochodzące z Polski. Dlaczego większość krajowych konsumentów wybiera polskie produkty kosmetyczne? Czy są one lepsze od ich zagranicznych odpowiedników?

Wpływ na wybór producenta kosmetyku ma przede wszystkim stosunek ceny do jakości. Za granicą polskie kosmetyki uważane są za dobre i tanie, i tak też jest w rzeczywistości. Polscy producenci kosmetyków od wielu lat inwestują w nowoczesne technologie i wysokiej jakości składniki, by móc skutecznie konkurować z zagranicznymi koncernami.

Mało kto wie, ale w czasach Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej (RWPG), czyli w drugiej połowie XX wieku, Polska specjalizowała się w produkcji wysoko jakościowych kosmetyków. Długoletnia tradycja oraz wysokiej jakości produkty wciąż są doceniane przez krajowych i zagranicznych konsumentów, zwłaszcza w sektorze kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy.

Elastyczność działania oraz umiejętność dopasowania się do lokalności rynku to kolejny argument, który sprawia, że krajowe kosmetyki znajdują więcej nabywców niż kosmetyki produkowane za granicą. Klienci doceniają dostosowywanie produktów do specyficznych potrzeb polskich konsumentów zdecydowanie bardziej niż wprowadzanie uniwersalnych rozwiązań w skali całego globu.

Na polskim rynku kosmetycznym działa wiele podmiotów, zarówno globalnych koncernów, jak i mikro, małych i średnich producentów. Ci ostatni, należący do sektora MŚP, chcąc utrzymać się na rynku, muszą rozwijać nie tylko park maszynowy, ale również ofertę produktową, spełniając coraz to bardziej precyzyjne wymagania klientów. Postęp wzmaga konkurencję, ze zdecydowaną korzyścią dla klientów.

Patriotyczne podejście do kosmetyków

Polacy przy wyborach konsumenckich wykazują się dużą świadomością pochodzenia danego produktu. Kampanie społeczne, oznaczenie polskich produktów kosmetycznych, aplikacje pokazujące, które produkty są polskie, a które nie oraz stale rosnąca liczba stron internetowych poruszających temat patriotyzmu gospodarczego z pewnością nie pozostają bez znaczenia.

Zakup kosmetyków od polskiego producenta pozwala na zwiększenie produkcji, a tym samym na utrzymanie lub zwiększenie zatrudnienia, rozwój i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, wprowadzanie innowacji oraz odprowadzanie podatków w Polsce.

Polskie produkty kosmetyczne BIONIGREE

Jedną z wielu, ale wyjątkową w skali kraju jest polska spółka BIONIGREE z siedzibą w Złotoryi (województwo dolnośląskie). To pierwszy polski producent naturalnych kosmetyków trychologicznych z czarną porzeczką.

To podmiot gospodarczy, który stawia na polskość, w każdym tego słowa znaczeniu. Produkcja kosmetyków odbywa się w Polsce, zdecydowana większość składników pochodzi z Polski, od polskich producentów i dystrybutorów. Nawet transport do klientów i partnerów biznesowych jest realizowany głównie przy użyciu polskich przewoźników.

Co więcej, kosmetyki trychologiczne produkowane przez BIONIGREE zawsze zawierają czarną porzeczkę – owoc typowo polski (Polska jest jego największym producentem na świecie i jednocześnie największym eksporterem). Owoc ten znajduje się również na opakowaniach i etykietach produktów BIONIGREE, które realizują polskie firmy poligraficzne.