Ulotki reklamowe

Z myślą o naszych partnerach biznesowych, przygotowaliśmy ulotki reklamowe o różnym profilu użycia. W tym dziale znajdziesz:

Każda z zaprezentowanych ulotek reklamowych ma inne zastosowanie, dzięki temu będziesz móc dopasować charakter swojego działania do potrzeb Twoich klientów. Ale zacznijmy od początku.

 

Ulotka - co to jest?

Zgodnie z definicją Słownika Języka Polskiego PWN, "ulotka to kartka papieru, broszura itp. z krótkim tekstem o treści politycznej lub reklamowej".[1] W BIONIGREE dbamy o środowisko, dlatego rekomendujemy przede wszystkim kolportaż ulotek drogą elektroniczną lub, w przypadku decyzji na wersję papierową, druk ulotek farbami ekologicznym oraz na papierze pochodzącym z recyklingu.

 

Jak zwiększyć skuteczność ulotek reklamowych?

Istnieje kilka zasad, dzięki którym znacząco można podnieść skuteczność dystrybucji ulotek i tym samym osiągnąć zamierzony cel. W tym akapicie dowiesz się jak umiejętnie rozdawać ulotki. 

1. Odpowiednia grupa docelowa

Przede wszystkim należy określić grupę odbiorców, do których dotrzeć ma przekaz zawarty na ulotkach. Nawet niewielka liczba ulotek wręczonych lepiej dobranej grupie potencjalnych klientów pozwoli osiągnąć Ci lepszy rezultat niżli rozdanie stokroć większej liczby ulotek przypadkowo napotkanym osobom. Co więcej, dzięki dotarciu do precyzyjnie wskazanej grupy docelowej oszczędzisz i czas, i pieniądze.

Choć będzie to trudne, staraj się zapamiętać osoby, którym przekazujesz ulotki. Zrobisz profesjonalne wrażenie.

2. "Jak Cię widzą, tak Cię piszą"

Decydując się na kolportaż ulotek tradycyjnych (ulotek drukowanych) musisz zdać sobie sprawę z tego, że Twoja prezencja będzie znacząco wpływać na liczbę ulotek przyjmowanych przez ich adresatów. Uśmiech, wyprostowane plecy, schludne ubranie to podstawowe elementy, na które zwracać będą uwagę i które będą doceniać Twoi odbiorcy.

"Dzień dobry!", "Proszę bardzo!", "Dziękuję" lub "Ulotka z wyjątkową zniżką dla Pani" to kilka słów, które mogą zdziałać cuda. Przekonaj się sam!

Bądź aktywny, ale nie nachalny. Pewność siebie jeszcze nikomu nie przeszkodziła w osiągnięciu sukcesu... chyba, że była zbyt duża. Nie wręczaj ulotek osobom, które ich ewidentnie nie chcą (spieszących się, jadących rowerem, osobom poruszającym się o kulach, wracającym z torbami pełnymi zakupów, odwracającym wzrok na Twój widok czy słownie informujących Cię, że nie interesuje ich to, co chcesz im zaoferować). Ludzie mają prawo nie chcieć Twojej ulotki, dlatego nie okazuj negatywnych emocji. Okaż akceptację i zrozumienie.

3. Odpowiednie miejsce

Skuteczność przekazu zawartego na ulotkach reklamowych uzależniona jest również od miejsca ich kolportażu. Jeżeli chcesz aby zapoznały się z nimi osoby, które mają problemy ze skórą głowy lub włosami, rozdawaj je przed lub w gabinetach trychologicznych, w przychodniach dermatologicznych i zakładach fryzjerskich. Z pewnością osiągniesz lepszy efekt niż gdybyś zdecydował się na ich kolportaż na stadionach sportowych czy w sklepie mięsnym.

Odpowiednie miejsce do rozdawania ulotek reklamowych to te, z dala od kosza. Trzeba liczyć się z tym, że część osób, która odbierze od Ciebie ulotkę, będzie sądzić, że pomoże Ci wyrzucając ją za Ciebie do śmietnika. Masz kilka możliwości, aby sprawić, że zapozna się z jej treścią, nawet jeżeli później miałaby się jej pozbyć. Jedną z nich jest właśnie znaczne oddalenie się od kosza. W dobie wysokich mandatów za śmiecenie oraz braku na to przyzwolenia społecznego, nie widząc kubła, raczej istnieją nikłe szanse, że wyrzuci je na podłogę.

4. "Przykuj wzrok, wyzwól potrzebę posiadania"

Ulotki o niebanalnym kształcie, wyszukanej grafice i wysokiej czytelności zwiększają stopień zainteresowania nimi wśród odbiorców. Sprawiają, że czyta się je od lewej do prawej, z góry na dół i od A do Z. Czasem kilka razy.

Czarno-białe ulotki, na kiepskim papierze, z brakiem adekwatnej grafiki lub samym tekstem, z pewnością nie spotkają się z dużym zainteresowaniem. Zadbaj o to, aby przekaz był zarazem spójny, czytelny i zrozumiały dla Twoich odbiorców. Jeżeli nie masz pomysłu na ulotkę, możesz zainspirować się lub wykorzystać którąś z przygotowanych przez naszych grafików.

 

Ulotka reklamowa a prawo

Aby kolportaż ulotek reklamowych był legalny, należy spełnić przesłankę wskazaną w art. 63a § 1. Kodeksu wykroczeń, tj. posiadania zgody zarządzającego miejscem, w którym mają być rozdawane ulotki, na ich kolportaż ("kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.")[2]

Opracowano na podstawie:

[1] Słownik Języka Polskiego PWN, http://sjp.pwn.pl/slowniki/ulotka.html, Data odczytu: 03.08.2016 r.

[2] Ustawa z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2013 r. poz 482)